Saturday, October 10, 2009

The Veronicas : In Another Life / 来生再相聚

The Veronicas : In Another Life / 来生再相聚


I have known you my whole life / 你与我自幼青梅竹马
When you were ten you said you'd make me your wife / 你十岁时就对我说,将来一定会娶我为妻
And eight years later you won me over / 八年之后,你赢得我的芳心
Just as I took the world on my shoulders / 而那时的我,对未来满怀憧憬

I got used to living without you / 我已适应没有你的人生
And those phone calls and dreaming about you / 所有那些电话,所有那些梦到你的梦
Always said that you were my man to be / 说的总是,你就是我一生的归依
But I guess I was in love with your memory / 可我想,我爱上的只是个回忆而已
You know I love you, I really do / 你知道我爱你,一片真心
But I can't fight anymore for you / 可我再也没有力气争取你
And I don't know / 我也说不好
Maybe we'll be together again sometime / 也许我们还会再相聚,某时某地

I know I said that I would keep my word / 我确实说过要信守自己的承诺
I wish that I could save you from the hurt / 我真希望能使你免受任何折磨
But things will never go back to how we were / 可是我们再也无法找回曾经的你我
I'm sorry I can't be your world / 对不起,我无法为你而活

The way you're holding onto me / 你紧紧缠着我的这种方式
Makes me feel like I can't breathe / 给我的感觉就是透不过气
Just let me go / 只求放我走
Just don't feel right inside / 心里的感觉就是出了错
God knows I've tried / 苍天知道我尽力了


p/s : 这首歌的旋律让我回忆起了不少,快消失的画面又重现了,远方的你,过得还好吗?

No comments:

Post a Comment